måndag 13 juli 2015

Sonjas sista vilja av Åsa Hellberg


Det här är en bok som har passerat mig helt. Har bara hört talas om boken men inte tagit till mig om vad den handlar om. Men så fick jag denna bok och efterföljande bok av en kompis som tyckte de var bra och tyckte jag skulle läsa dem. Så det har jag gjort. Och den här boken sträckläste jag och kunde knappt lägga ifrån mig :) Där ser man! Den var rolig, annorlunda och allvarlig. En härlig feel-good.
Det enda jag hade svårt för var att relatera till kvinnorna som är runt 50-årsåldern. När man inte är i den åldern själv så kan man inte riktigt känna igen sig :) Men det var en mysig bok och jag hade gärna varit en av arvtagarna :)

Det tillhörde ovanligheterna att en död kvinna låg utanför entrén till Åhléns, men Sonja Gustavsson hade aldrig varit en särskilt vanlig kvinna. Hon hade inte planerat att dö mitt i Farsta centrum, men om hon vetat att det var där det skulle ske hade hon inte haft något emot det. Däremot hade hon planerat allt för sina väninnor, Maggan, Rebecka och Susanne, som chockas rejält av hennes testamente. De får dela på allt alla miljoner och alla spännande investeringar. Men först måste de uppfylla vissa villkor Vill de och kan de göra Sonja till viljes?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar