söndag 31 juli 2011

The Carrie Diaries av Candace Bushnell

För det första, detta är en bok på svenska. Även om det inte ser ut som det.
Det handlar om Carrie i Sex and the city innan hon flyttar till New York. I boken bor hon hemma med sin pappa och sina två systrar. Vi får följa vanligt tonårsliv och tonårsproblem med skola, killar och kompisar.
Men för mig funkar inte detta så bra. Jag kan inte tänka tillbaka på Carrie som denna person. Hur hon var som yngre och gick i skolan. Jag ser bara framför mig Carrie som i serien. Känns som jag läser om någon annan person. Så tyvärr funkade inte denna bok för mig.

Möt världens mest kända Carrie som tonåring. Hennes uppväxt har hittills varit ett stort frågetecken. Nu får vi äntligen veta allt!
The Carrie Diaries
är den första boken av två om Carrie Bradshaw, känd för miljoner människor som huvudpersonen i Sex and the City. Carrie - en småstadstjej som längtar till New York - ska just börja andra året på high school. Tills nu har hon varit supertajt med sina tjejkompisar, men så gör Sebastian Kydd entré och allt ställs på ända.
Med karaktärer som sätter sig direkt är The Carrie Diaries historien om hur en helt vanlig tjej blir självständig och hur hon utvecklas till en skarp skribent. Vi får träffa hennes familj, lära känna hennes bakgrund och vi får veta hur det gick till när hon började skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar