söndag 3 juli 2011

Tillbaka på Blossom Street av Debbie Macomber

Efter ha läst "Butiken på Blossom Street" så ville jag bara ha mer. Vad jag då inte visste var att det fanns en fortsättning. Så glad jag blev. Men när jag skulle beställa den så var den slut överallt. Men jag hittade den på Bokbörsen! Så glad jag blev. Och denna var lika mysig som den första. Vi får även här fortsätta följa Lydia som äger garnbutiken. Denna gång får vi lära känna lite nya personer men även få återse de tidigare personerna vi fick lära känna i förra boken. Ja, nu har jag även sett att det finns en tredje bok om denna. Men dock bara på engelska så det finns en möjlighet att den får komma hem till mig senare.
Och jag måste erkänna en sak! Jag tyckte boken var så mysig med sin garnbutik och stickningskurser att jag själv nu har börjat sticka :) Men det är sån jag är. Vill testa på allt när jag hör nåt roligt. Till och med min mor har börjat igen efter ha läst första boken.

Butiken på Blossom Street finns det alltid plats för gamla vänner - och nya. Ett år har gått sedan Lydia Hoffman öppnade sin butik på Blossom Street. Lydias privatliv blomstrar lika mycket som butiken, till stor del tack vare en viss Brad Goetz. Men när Brads ex-fru dyker upp blir det svårt för Lydia att tro på sin nyfunna lycka... Lydia bestämmer sig för att starta en ny kurs i butiken, och tre kvinnor anmäler sig. Elise Beaumont, som är pensionerad och bitter, och plötsligt står öga mot öga med sin före detta make. Bethanne Hamlin har fullt upp med att hantera konsekvenserna efter en färsk skilsmässa. Och Courtney Pulanski är den deprimerad överviktig tonåring, vars farmor försöker hjälpa henna genom att släpa med henne till sin simgrupp - som bara består av pensionärer. Och till Lydias kurs...



2 kommentarer:

  1. Förhoppningsvis kan båda böckerna hitta hem till mig sen kanske :-).

    SvaraRadera
  2. Absolut, så snart vi ses så ska du få första boken :) Mamma har tjing på den andra. //Karro

    SvaraRadera