onsdag 13 juli 2011

Sjöjungfrun sjöng sin sång av Val McDermid

Val McDermid är en ny bekantskap för mig. När jag stod i bokhandeln så såg jag en bok som verkade bra. Men såg då att det var nr 5 i serien. Så därför blev det så att jag nu har börjat med nr 1 i serien. Och jag har inte blivit besviken. Vi får följa med i jakten på en seriemördare. Tony Hill är psykolog och får i uppdrag att vara med och ta fram en profil på mördaren. Vid hans sida finns Carol Jordan som hans närmaste kontakt hos polisen.
Vi får även följa mördaren och dennes jakt på sina offer och vad de utsätts för.
Jag tycker boken var spännande men jag hade lite svårt att läsa delarna om tortyren som mördaren använder sig av.
Så nu ska snart andra boken i serien läsas.

"Man minns alltid första gången. Är det inte vad man brukar säga om sex? Det gäller i ännu högre grad mord." Så börjar denna briljanta, gastkramande thriller och sen blir det bara värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar