fredag 27 maj 2016

Tre önskningar av Liane Moriarty


Efter ha läst "Öppnas i händelse av min död" så ville jag läsa nästa bok som kom ut. Men Tre önskningar är faktiskt Liane Moriartys debutbok.
I denna bok får vi följa trillingsystrarna Kettle. Lika men ändå så olika :) Det händer mycket i systrarnas liv och det blir kaos. Det startar med en födelsedagsmiddag mellan systrarna och där händer det saker som vi sedan får veta först i slutet vad som hände. Därimellan får vi gå tillbaka och få historien till detta bråk.
Så det är en bok som går snabbt att läsa och jag gillar den men det tog några extra sidor innan jag kom in i boken och lärt mig vem som är vem.

Trillingsystrarna Kettle fyller år, och ställer som vanligt till med en scen. Den champagnesprudlande födelsedagsmiddagen slutar i ett praktfullt gräl och en ambulans som i ilfart måste bege sig till sjukhuset.
Vem var det som satte igång bråket denna gång? Var det Cat, vars liv varit ett enda kaos sedan den där kvällen framför teven då Dan fick för sig att bekänna sin otrohet? Var det Lyn, den på ytan så perfekta systern med eget företag och ett lyckligt äktenskap? Eller var det Gemma, det dagdrömmande yrvädret som inte kan behålla en hemlighet för sig själv? Oavsett vem av de tre som är skyldig till dramatiken innebär årets födelsedagsmiddag att systrarnas liv ställs på sin spets, och de tvingas omvärdera sina relationer och sin kärlek till varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar