onsdag 11 maj 2016

Arvet efter dig av Jojo Moyes


Det här är fortsättningen på boken "Livet efter dig". Jag tyckte mycket om Livet efter dig men när jag såg denna så var jag lite tveksam. Jag gillar Jojo Moyes böcker men att ha en uppföljare är inte alltid lätt och speciellt inte efter denna bok när ena huvudpersonen inte är med.. Men jag måste ju läsa och se.Tyvärr så tycker jag nog det är den sämsta boken Jojo Moyes har skrivit. Det blir för platt. Boken är för lång och man vill för mycket med den här. Man skulle bara ha hållt sig till en bok.
Så för mig blev det ingen fullträff.

Lou tampas med skuldkänslor över att hon inte lyckades förmå Will att fortsätta leva, samtidigt som hon själv ställs inför en hel rad nya utmaningar. Hon lovade Will att våga mer och att leva sitt liv fullt ut. Men hur? Och om man lärt sig att kärleken ibland lämnar en med outsäglig sorg och saknad, vågar man då bli kär igen?

1 kommentar:

  1. Jag tyckte ändå den här var en värdig fortsättning på den första boken. Även om den inte var lika gripande. :-)

    SvaraRadera